Temaet "Food" indledes med en kort snak om Australien og familien derfra ud fra side 20 og 21 i elevbogen. Info om landet findes her.
Dernæst kan man lytte til sangen ”I like Food” og bagefter gennemgå flashcardsene med temaets ord vha. de foreslåede aktiviteter. Der er en del ord til dette tema.
Man vælger de andre aktiviteter og lege m.m., som man vil bruge under temaet.
Aktiviteterne er også i dette tema listet med progression fra først receptive til produktive aktiviteter.
Har du brug for at gennemgå arbejdsbogens sider for klassen, findes de i pdf versioner under menupunktet "IT-tavlen".
Evaluering
Aktiviteten ”Listen and tick” laves som afslutning på temaet. På denne måde opnås en indsigt i, om eleven har forståelse for ordforrådet indlært under dette tema. Det er også et ark, som kan gemmes til forældresamtalerne.
"Listen and tick" findes under lærerens vejledning i hovedmenuen.
Vocabulary
Apple, pear, strawberry, watermelon, grapes, broccoli, corn, cake, orange, sausage, banana, tomato, cucumber, carrot, potato, ice cream, candy, biscuit, chicken, hamburger, pizza, milk, juice, hotdog, french fries/chips, bread, cheese, egg, lasagne.
Målene for temaet
1: Vi skal lære ord for forskellig slags mad.
2: Vi skal kunne forstå ordene for mad.
3: Vi skal kunne sige ordene for mad.
4: Vi skal lære at spørge ”hvad kan du lide?”.
5: Vi skal lære at sige ”jeg kan lide ...” og ”jeg kan ikke lide ...”.
Målene kan bruges sammen med eleverne, når temaet startes op, så eleverne kan se, hvad de skal lære. Undervejs bruges målene som en tjekliste til, hvor langt man er nået. De kan bruges som klassens fælles mål eller som udgangspunkt for mere individuelle mål for eleverne.