My Family and I

Temaet ”My Family and I” indledes med en snak om landet USA og familien derfra, som man kan se på side 8 og 9 i elevbogen.

Info om landet findes her.

Herefter lyttes til sangen ”Head and Shoulders” for at give eleverne et auditivt input med lidt af temaets ordforråd og ikke mindst en sjov og engagerende start, hvis man vælger at koble bevægelse på sangen.

Dernæst gennemgås flashcardsene med temaets ord vha. de foreslåede aktiviteter. Man vælger de andre aktiviteter og lege m.m., som man vil bruge under temaet.

Aktiviteterne er også i dette tema listet med progression fra receptive til produktive aktiviteter.

Har du brug for at gennemgå arbejdsbogens sider for klassen, findes de i pdf versioner under menupunktet "IT-tavlen".

Evaluering
Aktiviteten ”Listen and tick” laves som afslutning på temaet. På denne måde opnås en indsigt i, om eleven har forståelse for ordforrådet indlært under dette tema. Det er også et ark, som kan gemmes til forældresamtalerne.

"Listen and tick" findes under lærerens vejledning i hovedmenuen.

Vocabulary
Mother, father, sister, grandmother, brother, grandfather, parent.

Head, eye, mouth, ear, nose, hair, arm, hand, body, leg, foot.

Målene for temaet
1: Vi skal lære ord for familien.

2: Vi skal kunne forstå ordene for familien.

3: Vi skal kunne sige ordene for familien.

4: Vi skal lære at sige “mit navn er ...”, ”hvem er ...”, ”det er ...”.

5: Vi skal lære ord om kroppen.

6: Vi skal kunne forstå ordene om kroppen.

7: Vi skal kunne sige ordene om kroppen.

Målene kan bruges sammen med eleverne, når temaet startes op, så eleverne kan se, hvad de skal lære. Undervejs bruges målene som en tjekliste til, hvor langt man er nået. De kan bruges som klassens fælles mål eller som udgangspunkt for mere individuelle mål for eleverne.